Sommarlov

Då var snart livet som sjuttonårig slut. Mer ansvar, stress och oro följer väl med som ett brev på posten, men likaså festligheter på en annan nivå. Frihet, vi får inte glömma denna underbara frihet som kommer infinna sig mer och mer också. Underbart.

Lördagen tog fart hemma hos oss där grabbarna kom för att dricka Morgan och öl. När myggen började kännas omöjliga att ha att göra med åkte vi ner till flotten i Sörfjärn där massa andra redan hade slagit sig ner. Kan ju meddela att åka hemifrån för myggens del inte var en riktig höjdare då det kryllade av dem där nere. Men hade mycket trevligt ändå. Dock kändes det annorlunda när jag vakna med minst 40 myggbett på benen. Som för den delen fortfarande kliar och orsakar att mina ben känns brännheta.

Men idag må jag nog säga var den bättre dagen på helgen. Gruvade mig först för att vakna men ändrade fort inställning när jag märkte att jag inte alls var bakis. Efter ett tag åkte jag, Erik, Anton och Jonas in till Sundsvall för att vandra omkring i olika affärer. Åt först frukost/lunch på IKEA. Gjorde sedan alla klädaffärer inne på Birsta, dock var jag inte på det humöret så köpte bara en sjal. Gjorde flera kap på inredningsbuktiken BOOM istället. Tillslut åkte vi till Elgiganten för att göra det viktigaste ärendet, Erik skulle köpa tv. Där inne träffa vi Eriks kompis Anton som kom överrens om att det var mest prisvärt att köpa den på internet.

Väl hemma var det en god sallad som stod på menyn. Åkte cross med Erik till Gårdsjön där knotten skulle försöka förstöra denna lyckade dag så åkte hem. Nu väntar sängen och där ska jag somna med en leende. Godnatt


Bilder sen flotten strax innan hemfärd

Kommentarer

Kommentera du med:

Ditt namn:
Komma ihåg ditt alias?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0